IndyCar banen zwarte fans, coureurs en bemanningen die op zoek zijn naar diversificatie

Willy T.Ribbs, de eerste zwarte coureur die in 1991 in de Indy 500 racete, en pas de tweede zwarte coureur ooit, neemt deel aan de race van 2018. (Reuters)

INDIANAPOLIS – Rod Reid had een programma vol jonge, zwarte kartracers die vanwege de pandemie buitengesloten waren van een locatie en een baan nodig hadden om te racen.

Indianapolis Motor Speedway had vorig jaar op dezelfde tijd miljoenen uitgegeven aan upgrades van het historische pand toen het coronavirus een stalen greep op de natie had. Er was geen garantie – zelfs als de poorten open stonden – dat er ruimte voor zou zijn NXG Jeugd Motorsports ‘gewone plek om kinderen STEM-lessen te geven in een geïmproviseerd klaslokaal in de paddock, of voor hun coureurs om rond de met kegels omzoomde baan op een parkeerplaats te racen.

De suggestie werd gedaan aan Reid: waarom zou je de nieuwe baas van de speedway niet bellen?

Zijn pleidooi voor hulp afgelopen juni aan Roger Penske – merkte Reid op de 2.300 kinderen van 11 tot 15 jaar die de school al meer dan 15 jaar doorlopen op zoek naar een weg naar de motorsport – veranderde in plaats daarvan in een verrassende openbaring voor de kapitein.

Ja, de NXG-kinderen hadden een plek nodig om te leren en hun vak aan te scherpen. Maar de bloeiende coureurs vormden ook een zeldzame kans voor een minderheidsgroep die ernstig ondervertegenwoordigd was in de racerij om zich binnen thuis te voelen. de uitgestrekte, 111 jaar oude speedway.

“We vertelden hem waar we over gingen en hij was echt verrast”, zei Reid. ‘Hij wist niet dat we bestonden. De reden waarom we begonnen, vooral het idee om de zwarte gemeenschap bloot te stellen aan Indianapolis Motor Speedway, verraste hem omdat hij zei dat hij niet kon geloven dat mensen zich hier niet welkom voelen. Ik zei hem dat je jaren en jaren en jaren terug praat naar de tijd dat een persoon van kleur niet eens naar de speedway kon gaan. “

De 84-jarige Penske bood NXG ruimte bij IMS om het programma te hervatten en, in wezen, een nieuwe start. Hij hielp NXG bij het aangaan van een werkrelatie met Chevrolet en het programma verzekerde zich van leningen om een ​​vrachtwagen voor zijn oplegger te kopen. De gesprekken met Penske kwamen toevallig niet lang daarna de dood van George Floyd, een katalysator die gedeeltelijk leidde tot IndyCar’s “Race for Equality and Change” -initiatief ondersteuning van diversiteit en inclusiviteit in de hele sector.

“Ik denk dat het idee dat een groep mensen zich niet welkom zou voelen op een plek die hij heeft gekocht, en een sport waar hij van houdt, zoals ik, voor hem totaal niet klopte”, zei Reid.

“Hoe succesvol zou je kunnen zijn als persoon van kleur als je geen mensen ziet die succesvol zijn? Dus het vertelt dat verhaal en gaat uit naar verschillende gemeenschappen om te zeggen: niet alleen willen we je hier, maar er zijn verschillende paden van succes voor je, en je ras doet er niet toe. Dit is een geweldige plek om te werken. “

Net zoals NASCAR vorig jaar zijn eigen raciale afrekening had, is IndyCar verhuisd om een ​​meer divers personeelsbestand te creëren op alle niveaus van een serie die slechts twee Black-coureurs heeft geracet in de Indy 500, het jaarlijkse evenement dat dateert uit 1911. Willy T Ribbs, die de eerste zwarte coureur werd die in 1991 (en opnieuw in 1993) aan de race begon, en George Mack in 2002 zijn het.

“Is het niet triest, al die jaren en niet weer een zwarte coureur?” Zei Reid.

Ribbs, 66, die deze zomer rijdt voor de Superstar Racing Experience-serie, zei dat hij nooit veel gaf om zijn rol als Indy 500-pionier.

“Het maakte niet uit. Het kon me niet schelen, ‘zei hij. ‘Doe het nog steeds niet. Het betekende niets. Ik was erop gefocust om snel te gaan en te proberen te winnen. Als je je op iets anders concentreerde toen je daar was, zou je gewond raken of vermoord worden. “

Programma’s die de afgelopen maanden zijn gelanceerd, zijn ontworpen om ver buiten de cockpit te reiken, maar een anker van het plan van IndyCar was de oprichting van Force Indy, een volledig zwart raceteam onder leiding van Reid dat meedoet aan de IndyCar-ladder USF2000-serie. Force Indy heeft Black-monteurs, ingenieurs en chauffeurs door het hele team ingehuurd en ontwikkeld. Myles Rowe, die in juni 21 wordt, rijdt voor het team en is aangemerkt als een potentiële Indy 500-coureur.

Jimmie McMillian, Chief Diversity Officer bij Penske Entertainment, is de architect met de bedoeling een nieuw tijdperk in de open wielenserie te ontwerpen. Hij zei dat leden van de Black-gemeenschap die in de buurt van IMS wonen, het nooit hebben van een Indianapolis 500 als een soort ereteken beschouwen. Ze bekijken een van de beroemdste locaties in de sport van dichtbij en zien niet echt iemand die op hen lijkt, zeker niet op de startgrid.

“We willen ervoor zorgen dat onze paddock de fanbase vertegenwoordigt die we hopen te hebben,” zei McMillian. “Mijn nummer 1 doel, voel ik elke dag, is om af te komen van het concept dat dit een blanke sport is en dat mensen hier niet welkom zijn.”

Jaren voordat Penske het beheer van de serie op zich nam, had IndyCar een diversiteitscommissie die zich bezighield met werving en behoud van zowel de serie als IMS. Terwijl McMillian keek het aantal betrokken vrouwen aan de zakelijke kant als positief voor de serie – ongeveer 35% tot 40% van de beroepsbevolking zijn vrouwen – de minderheidsmake-up “was waar we waarschijnlijk mee worstelden.”

“We probeerden erachter te komen waarom we zo monolithisch waren in ons personeelsbestand,” zei McMillian.

De oplossing van IndyCar was een poging om agressiever en creatiever te worden in zijn outreach-inspanningen – hoe vindt het de beste en slimste in stedelijke gemeenschappen en hoe overtuigt het hen om een ​​carrière in de paddock te zoeken? Ja, er was een grotere aanwezigheid op sociale media en ticketdrives, en enkele van de gebruikelijke promotionele acties, zoals werken met belangrijke belanghebbenden in de gemeenschap, zoals de Indianapolis Urban League.

Voor McMillian was het de 1-op-1-verbinding, de persoonlijke verhalen die met kinderen en volwassenen konden worden gedeeld, dat Indianapolis Motor Speedway voor hen net zo gastvrij was als elke andere fan die geniet van een broodje varkenshaas terwijl auto’s voorbij rijden met 200 km / u. race dag.

“Hoe succesvol zou je kunnen zijn als persoon van kleur als je geen mensen ziet die succesvol zijn?” Vroeg McMillian. “Dus het vertelt dat verhaal en gaat naar verschillende gemeenschappen om te zeggen dat we je niet alleen hier willen hebben, maar er zijn ook verschillende paden van succes voor jou en je ras doet er niet toe. Dit is een geweldige plek om te werken. “

“Ik wist dat ik niet op een gelijk speelveld handelde. Ik kreeg niet dezelfde kansen op basis van één ding, en niet omdat ik niet kon winnen. Ik kreeg geen steun omdat ik Afrikaans-Amerikaans was. Ondersteuning van betekenis van het Amerikaanse bedrijfsleven. ” – Willy T. Ribbs, die in 1991 en 1993 op Indy reed

McMillian verwisselde banden en voerde olieverversingen uit bij een bandenhandelaar in Bloomington, Indiana eind jaren negentig, toen zijn collega’s hem uitnodigden voor een NASCAR-race op Brickyard. Hij was meteen onder de indruk van de mensenmassa’s en snelle auto’s, maar zuidelijke vlaggen en ‘South Will Rise Again’-T-shirts maakten hem ongemakkelijk en zaaiden twijfels over het nastreven van een carrière in de motorsport.

Hij leidt nu een aanklacht voor verandering.

IndyCar had niet per se een moment als NASCAR vorig jaar toen Black coureur Bubba Wallace leidde de vraag naar de stock car-serie om eindelijk de Zuidelijke vlag te verbieden van zijn races en locaties.

IndyCar hield in de gaten hoe NASCAR minderheidseigenaren zoals Michael Jordan en Pitbull toevoegde, en McMillian zei dat er nog meer te bestuderen was van NHRA: de dragraceserie is al lang een leider in diversiteit en heeft in wezen geslacht, ras en zelfs sociaaleconomie gemaakt. niet-factoren bij het nastreven van een carrière in de motorsport.

Dat is niet altijd het geval geweest in IndyCar.

“Ik wist dat ik niet op een gelijk speelveld handelde”, zei Ribbs. “Ik kreeg niet dezelfde kansen op basis van één ding, en niet omdat ik niet kon winnen. Ik kreeg geen steun omdat ik Afrikaans-Amerikaans was. Ondersteuning van betekenis van het Amerikaanse bedrijfsleven. “

Op enkele uitzonderingen na voor coureurs die geboren zijn in oude families, gaat het nastreven van een racecarrière evenzeer om sponsoring, geld en connecties als om talent, en de drukte maakt deel uit van het werk. IndyCar ging dieper in op het identificeren van bedrijven die bereid zijn ontwikkelingsteams te ondersteunen of te helpen bij het beveiligen van apparatuur voor opkomende programma’s. Dat betekent ook het ontwikkelen van een carrièrepad in het racen voor vrouwen en minderheden in een verscheidenheid aan banen buiten de cockpit, variërend van race-ingenieurs tot public relations en sponsorverkoop en daarbuiten; Reid is een voormalig lid van het klokkenluidende beveiligingsteam in geelhemden.

“Sommige mensen zeggen dat het hebben van een chauffeur in een auto het verschil in de wereld zal maken, maar als je naar Lewis Hamilton luistert, is hij er vast van overtuigd dat wanneer hij uit de auto stapt en naar de Mercedes-paddock gaat, alles de gezichten lijken niet op hem, “zei McMillian, verwijzend naar de zevenvoudig Formule 1-kampioen, die zwart is.” Zijn succes heeft dat niet veranderd. Ik heb eerlijk gezegd dezelfde zorg dat als we succesvol genoeg waren om de Lewis Hamilton van IndyCar te hebben, dat alleen niet het ding zou zijn dat we echt nodig hebben om de verandering in de sport te brengen die we nodig hebben. ”

IndyCar creëerde incentives voor teams en trackpromotors die de inspanningen op het gebied van diversiteit stimuleerden. NXG-studenten zullen karts racen in Detroit als onderdeel van een pilootprogramma dat zou kunnen leiden tot een schema voor het volledige seizoen in 2022 en uitbreiding van het programma is gepland voor het hele land.

NXG, gedeeltelijk gefinancierd door Lucas Oil-sponsoring, moet nog een student naar IndyCar sturen, hoewel er misschien geen beter moment is voor kinderen om het gevoel te krijgen dat ze in een bepaalde hoedanigheid kunnen slagen bij IMS.

Penske is op elk niveau betrokken en, ja, diversiteit kan goed zijn voor het bedrijfsresultaat, maar hij heeft een praktische benadering gekozen met ideeën die een fundamentele verandering in de sport kunnen veroorzaken.

“Hij zegt: wat kunnen we doen, laten we het voor elkaar krijgen”, zei McMillian.

Kijk eens rond in IMS en er vindt nu een tastbare cultuurverandering plaats. USF2000, de eerste trede op weg naar IndyCar, reed op IMS tijdens het IndyCar Grand Prix-weekend, en meer Black-fans leken de baan te bezoeken en naar de race te kijken dan McMillian zich kon herinneren.

“Ze zeiden: ‘Ik wist niet dat er zoveel zwarte mensen naar races kwamen’,” zei hij. ‘Het verhaal is nu dat er hier veel zwarte mensen zijn. We moeten ervoor zorgen dat alle mensen in onze gemeenschap om de een of andere reden kunnen zeggen: ‘Ik ben op de baan geweest’. ”

___

Online: https://apnews.com/hub/indycar

CreditSource link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Have-a-nice-bay
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart